Monday, August 22, 2011

jangan terlalu benci

semalam aku saja call member ex-secondary. dapat hotlink ticket free. entah kenapa baik sangat hotlink. oh bulan ramadhan. :)

tanya khabar dan cakap sikit pasal dia dan ex-dia. hurm. mungkin ada sedikit amarah dalam luahan tentang ex-dia.

tapi ..

entah la. pada aku, kenapa harus kita membenci/menjarakkan hubungan dengan bekas kekasih/buah hati ? okay, ini pengalaman. aku tak rasa kalau dah kena ludah, perlu bermasam muka berpanjangan.

ini serius. aku masih okay dengan yang dulu. keh keh malu nak sebut. okay, yang dulu tu ex la. iye memang ada marah tapi kalau dia dah call tanya khabar, tak salah kita jawab dengan elok dan tak salah kalau kita wish birthday/salam ramadhan ke apa. tak salah juga kalau kita masih boleh makan semeja, bowling bersama bukan ?

kehkeh.

aku malas nak serabutkan otak fikir segala amarah atau kesilapan pasangan. ex kerap bertanya aku masih marah lagi ke dengan kecurangan dia, setiap kali call itu yang dia tanya. kenapa? sebab dia risau aku boleh buat macam takde apa yang berlaku dan layan dia macam biasa. kenapa? sebab aku tak suka ada rasa benci marah lama-lama. lagi satu, mana ada yang kekal dalam dunia ni, kita kena terima mungkin dia bukan untuk kita sebab tu tuhan hentikan hubungan. kehkeh

jangan salahkan orang lain bila hubungan retak dan jangan rasa menang/berjaya kalau ex kita dilanda masalah. tak salah masih ada rasa simpati kan? ex aku pernah bagitahu dia ditimpa banyak musibah lepas sakitkan hati aku, dia kata ini balasan dia kat dunia. hehe mula-mula nak cakap 'goodgood' tapi kesian, aku bagi semangat untuk dia terus berusaha dan jangan give up. hurm. dengar cerita dia dah dapat kerja baru dan tak lama lagi bakal bernikah. hehe ini serius, aku agak sedih tapi kemon-lah macam aku cakap tadi mungkin dia bukan untuk aku atau senang cite, dia tak cukup hensem untuk aku. kehkeh.

ala awak-awak yang baru putus cinta ke balak curang ke apa. takmo la rasa marah sesangat. be cool. ini serius bila awak ceria je, lagi hubungan awak dengan dia okay je even dah takde apa-apa. peace.

berkasih la selagi boleh, nanti mati kau dah takkan rasa. :)


4 comments:

  1. btol..sy pon br lps break..mula2 nk lyn msg dia sumer cam arghh mlsnyer..tp bila piki2 blk,x baik kan?dia msg elok2 tanya kita,so kita jwp jer lah..hehe :)

    ReplyDelete
  2. thnx singgah blog vee.. =) waaah senior ye? skrg kat mna? keep in touch juga..

    ReplyDelete
  3. atiqah: yup, betul tu. cinta utk dinikmati bkn utk disakiti. kehkeh :P tengs komen


    vee: wahh. junior sgmt komen. skrg anakjaiman kat s.alam, deg. yup, inshaallah.

    ReplyDelete
  4. tu laa..tak yah lah nak dengki dengki ni..chill je..mana tau dapat lebih kacak ... nyiahahhahaha!!!

    ReplyDelete