Tuesday, August 9, 2011

tuhan kan ada? apa susah

Assalamualaikum semua ... ! :)

pagi. pagi. aku rasa cuti ni aku dah macam gajah yang ada perut besar, peha besar, belalai besar ... eh belalai ? oke. sukahati. aku mencarut di bulan ramadhan dan bulan lain juga.

ouh. lupa! salam ramadhan sekalian manusia yang menyinggah yang jeling-jeling di blog serbaneka ini. peace.

ini hari meh mengomel tentang tuhan kan ada? apa susah.

ini ayat aku suka pegang, pakai, guna.

hidup aku sebenar tiada matlamat, tujuan, motif, misi dan visi.

aku belajar sebab aku seronok dan mengikut tuntutan kehidupan agar kononnya nanti stabil.

aku bersosial sebab aku seronok dan mengikut tuntutan nafsu agar kononnya hilang stress.

tapi aku anggap tuhan tu kawan paling cool dan setia.

sebab tu masa ada masalah aku malas nak lepak dengan orang itu ini untuk cerita betapa hati aku terluka, aku lagi senang mengadu dengan si pencipta sebab dia lain dari yang lain.


tuhan kan ada? apa susah. berbalik kepada tajuk.



ini angkara aku rimas dengan gadis-gadis loser yang sering meleleh kerana jantan-jantan yang diagungkan. adoy. rimas la sayang.

you asyik membebel pasal you punya balak sudah kecewakan you. itu ini. bla bla. setupid you know ?
sudah-sudah la. gatal ketiak i walaupun i dah cukur cabut cukur cabut bulu-bulu ni. you tak perlu la mention kesedihan you melampau-lampau. sayang, you melalak bagai macam la jantan tu heran kan?

so sekarang tugas you, basuh muka, pandang cermin, cakap sepuluh kali "aku lawa, aku cun, aku hot, gila meletop", memang first-first nak gelak atau malu-malu tapi cool sayang cool je. nanti bila sudah ada spirit baru dalam hidup you, you tengok la mesti rasa bodoh sebab pergi menangis sebab itu belalai kontot.

kemon-lah

sayang-sayang tolong amik ayat ni kalau you rasa nak amik la, taknak sudah.

"tengok boleh, sentuh no way"

maksud i, you cantik kan diri you, cantik kan minda you, cantik kan emosi you.

lepas tu, berjalan berkeyakinan tanpa hiraukan lelaki, kalau lelaki nak kenal pun bagi masa dua, tiga atau sepuluh tahun paling maksimum untuk nak kenal hati budi, jangan main iloveyou youloveme. biar la lelaki tu kata kita jual mahal ke apa janji yang mahal la ni yang ikhlas nak hati dan bukannya rupa, harta dan bla bla.

lagi satu, kalau setakat lelaki curang, lelaki buat hal abaikan je la, tak perlu nak dendam bagai, nak marah bagai. cool je. hidup beb, tak best kalau takde dugaan. aku cakap bukan cakap kosong ye, ini pengalaman. lalui je, semua itu seronok sebab macam asam garam kehidupan. serius bosan kalau hidup takde masalah.

setakat ini aku berpuas hati dengan kisah hidup aku yang tak seberapa tapi enjoy, ada gaduh ada gelak ada menangis. best. hargai hidup kita oke !


No comments:

Post a Comment