Sunday, September 25, 2011

boleh tak awak hidup normal macam orang lain?

Assalamualaikum semua ... ! :)

hoiyaa! ehem. si gelandangan ini dengan rasa kurang malu guna laptop kawan untuk online. kehkeh. apa hal? kici masalah. pasti settle tak lama lagi. tuhan kan ada? kehkeh. aku percaya tuhan ada dan dia satu tapi hakikatnya aku bukan hamba yang taat. :)

ayat ni "boleh tak awak hidup normal macam orang lain?"

erk?

hurm. serius tak cool.

kadang-kadang dalam hidup ni, aku nak tanya sorang-sorang manusia, apa yang di maksudkan dengan normal, sempurna, stabil? adakah normal tu bila kau hidup macam orang lain yang pakai baju elok, seluar elok? adakah sempurna tu bila luarannya kau nampak berakal hanya sebab kau budak u, hanya sebab kau dilahirkan dalam keluarga yang baik-baik? adakah stabil tu bila kau kerja dengan gaji yang memuaskan dan hidup selesa?

okay. aku penat pada normal, sempurna, stabil.

bila aku berpaling daripada kenormalan, kesempurnaan dan kestabilan, mula ada suara yang kata aku pelik, lari dari situasi dan akhirnya gila. kehkeh takpe.

cuma aku benci pada normal sempurna stabil yang buat kau terikat dengan keinginan dunia atau keinginan masyarakat atau senang faham terikat dengan 'cakap-cakap orang'. erh.

tak normal bila kau pakai baju kuning dan seluar katok merah. tak sempurna bila kau kahwin dengan lelaki kilang. tak stabil kalau kau masih seorang pencuci tandas.

semua cakap-cakap orang buat aku rimas. buat aku rasa nak sumbat vibrator kat dalam mulut sekor-sekor. kehkeh

aku diam tapi sampai bila aku nak ikut aliran kehidupan yang aku usaha hanya untuk puaskan hati orang lain dan bukan aku.

aku tak suka lepak dengan manusia normal sempurna dan stabil. kawan baik aku yang tu, yang kau nampak macam penagih tegar, perogol bersiri. mereka yang tak bercakap tentang konon hidup dia normal sempurna dan stabil. pergi mati pada cerita rekaan. aku tak pernah kesah.

hey. malam ni aku sedang berkhayal. abaikan kata-kata manusia abnormal.

kehkeh. buat penat je baca.

selamat malam makhluk.

No comments:

Post a Comment