Tuesday, January 24, 2012

19jan

19jan. 9pagi sampai 12tengahari aku jawab soalan linear algebra. habis je exam, terus naik bas untuk balik ke flat kesayangan. sampai kat rumah, aku tanggal kain baju kurung dan tudung sekali. aku terbaring kat katil renung siling. entah apa aku fikirkan pun aku tak tahu. aku renung renung dan renung. air mata mengalir. rupanya aku lepaskan apa yang terbuku lagi. penat jadi seorang anak yang takde ayah. sumpah penat. aku penat simpan rasa sedih. kalau ayah ada mungkin aku habis exam dia dah call tanya apa cite
ah! letih la

aku kesat air mata, bangun dan pack apa yang patut. tiket bas ke muar 3pm. 1.45pm aku solat zohor. lepas solat rasa nak muntah air mata lagi tapi aku tahan. cepat-cepat siapkan diri, aku kemas bilik sikit dan sempat juga aku kiss dahi gemok - teddy kesayangan sebelum keluar bilik.

masa dalam bas, dah lepas tol tangkak, aku ingatkan dalam diri 'aku kena kuat', memang ayat ni yang aku selalu pegang. sampai je muar memang aku mudah kalah, kalah dengan kenangan ayah. bukan sengaja taknak menangis tapi selagi tujuan aku tak tercapai aku taknak mengalah dengan air mata.



perginya ayah buat aku jatuh tersungkur
perginya ayah buat aku bangun dan tak toleh belakang dah ...

No comments:

Post a Comment