Thursday, May 3, 2012

apa dalam kotak fikiran aku sekarang

Assalamualaikum semua ... ! :)

kalau bercakap tentang menyesal. jujur aku tak pernah menyesal. bukan maksud aku bangga bila buat salah tapi aku suka jadikan kesalahan itu satu pengajaran dalam hidup aku.

beberapa hari lepas, lepak dengan kawan yang dah berkahwin. tengok mereka buat aku fikir dua, tiga, empat, enam ratus kali untuk berkahwin usia muda. bukan soal duit, hantaran, pelamin yang aku risaukan. aku risau soal agama. bila kahwin, kau pasti nak ada anak. tapi apa guna kalau anak tu tak di didik dengan agama? risau. iya-lah kalau kita pernah buat silap, takkan anak kita pun nak jejak sama. sekurang-kurangnya bagi asas. kalau ada asas insyallah dia patah balik ke jalan yang lurus.

masa nak tidurkan si baby (anak kawan aku). aku tidurkan dengan 'subhanallah walhamdulillah wa la'illahaillallah wallahuakbar.' masa maghrib aku pangku anak dia duduk dengar zikir kat oasis. tak pasal-pasal kawan aku tanya, "kau tahu baca alquran? kau tahu jawi eh?". aku sengih je. "kau lepak dengan aku ni, boleh tak ajarkan anak aku?, bagi dia dengar yang kau sebut". aku sengih lagi. aku tak jawab tapi insyallah dalam hati.

kalau orang lain sibuk kondem aku pasal aku sering cakap taknak kahwin, nak aje aku jawab dengan panjang lebar. statement taknak kahwin bukan aku lesbian takpun tolak sunah nabi tapi ada perkara yang aku risau.


bayi-bayi kecil yang harus diselamatkan akidah. bayi-bayi tua macam aku pun kena diselamatkan juga. ehe



No comments:

Post a Comment