Thursday, August 18, 2011

bila orang pantai barat jumpa orang pantai timur

Assalamualaikum semua ... ! :)

ehem. ni ada story aku (orang pantai barat) berbual dengan dia (orang pantai timur). ada satu ketika dia call dan mengajak aku lepak, dia cakap macam ni tau "awak, jom jumpa selalu, kita dapat cuti hari ni". hurm. aku yang memang agak brutal ni balas la, "hello, agak-agak la nak jumpa selalu, dah takde kerja lain nak tengok muka awak je, kita banyak kerja tau, ni ada test la ape..etc... bla bla bla (as usual perempuan akan cakap potpetpotpet lagi banyak dari lelaki)".

dia berkata "apa awak cakap ni, tadi awak juga yang kata awak free selalu, tu kita ajak awak jumpa, ni marah pulak"

aku pun jawab "mana ada kita cakap kita free selalu, kita cakap kita free hari ni, sekarang ni je, siang ni je, yang awak ajak jumpa selalu buat apa, esok kita dah busy tau, baik awak baca balik mesej kita tadi, potpetpotpet (as usual berleter je)"

"laa betul la.. adoi, awak ni maksud kita.....selalu tu sekarang, orang terengganu cakap selalu tu sekarang..haha", dia balas dengan berhemah.

"gulp! hish kan dah bengang dah ingat awak nak jumpa kita selalu. keh keh. okay dah cepat la datang, kita jumpa selalu, jangan lambat !", jawab aku kebengangan.

teehee.

konklusi, jangan berleter lebih, rajin-rajin berkenalan dengan orang luar kawasan supaya takde la dingdong bila bahasa lain sikit je. huhu.

chalow beyteh!

2 comments:

  1. hahaha itu kita pun tau :p ehh acane boleh jumpa senang2 plak ni?bukan jauh ke?

    ReplyDelete
  2. kehkeh. kite yg taktau meh. :P belum sah semua rasa dekat anysamyra. :P

    ReplyDelete