Sunday, August 21, 2011

jangan melampau

Assalamualaikum semua ... ! :)

huh. bermula dengan mood kurangpuashati ni. secara jujur aku tak berkenan dengan budaya sekarang yang mana kalau nama couple atau tunang sudah memandai-mandai bertandang ke rumah orang tua pasangan kita tu lama-lama dan siap tahu toilet kat mana, rak garamgula kat mana, etc ...

yup, aku berpengalaman, tapi dengan kesedaran sendiri aku tegaskan pada pasangan aku untuk buang budaya ni. budaya begini bukan budaya aku, bukan adat aku, dan aku tak selesa.

bukan nak tunjuk baik atau apa-apa, cuma kurang selesa bila pasangan yang pada aku belum sah belum layak digelar sebahagian keluarga nak bertandang ke rumah dan lagak macam dia sudah sah diterima dalam keluarga pasangan masing-masing.

ini serius, lagi malu kalau yang buat hal atau perkara ni adalah perempuan/gadis.
ini serius, macam kau yang terhegeh-hegeh nak lelaki tu, mungkin aku konservatif dalam hal sebegini
tapi serius, dalam bab hubungan aku masih rasa gadis perlu jual mahal/kurang menonjol.

kemon-lah.

pada aku, selagi belum sah, takpe dan tak rugi kalau maintain jual mahal asalkan yang pasti bila sudah sah, suami kau lah hakmilik tetap, suami kau lah yang kau hormatsayangtaat, dan suami kau lah yang ada untuk kau siangmalam.


buat baik sebelum nikah pun tak guna kalau selepas nikah perangai kau kurang hajau

berlakon untuk dapatkan tiket mudah supaya kau lepas dalam penilaian ibu mertua

keh keh.



*kalau perasan aku suka cakap pada aku - merujuk kepada pendapat aku sendiri so kalau salah tolong tegur jangan kutuk nanti kau cari nahas.


peace yaww!

No comments:

Post a Comment