Thursday, August 11, 2011

puasa kesebelas

Assalamualaikum semua ... ! :)

cerita puasa kesebelas ?

ada kekeliruan sesetengah pihak yang dok bertanya GCB takde daging ke, sebenarnya nama panjang si GCB ni GRILLED CHICKEN BURGER, dah tentu chicken so meme la takde daging deh.

ini kes semalam berbuka dengan GCB, terpengaruh dengan iklan la ni. well, kanak-kanak lagi.

tengok-tengok siap ada kurma lagi
tapi 
tak makan satu je sebab kurma ni jenis kulit lipas. err.. yang kulit keras tu. hee


hah ! nampak tak. double lagi. yeah. nikmat, rasa nak hidup 1000tahun lagi.
ye ye kanak-kanak.

hurm.


makan dah sedap, buat amalan sikit-sikit.
harap-harap ramadhan kali ni boleh khatam lagi.

ini al-quran ayah, sampai sekarang kalau bau mesti ada bau die lagi, bau minyak atar sebenarnya.


aku ada terbaca tentang ramadhan membawa perubahan, so kalau tahun tu, ramadhan mengubah kamu menjadi lebih baik maka satu tahun itu kamu dalam kebaikan tetapi kalau kamu tidak berubah di bulan ramadhan, maka nya satu tahun itu kamu akan jadi seperti biasa, tiada kemajuan.
- ini ayat aku kalau tak faham, cuba cari info pasal keistimewaan ramadhan. hee

rasanya tahun ni aku rasa ramadhan lain dari ramadhan yang lepas-lepas, dan baru sekarang aku rasa benarlah orang kata ramadhan ni bulan mulia yang mana ada kisah tentang sahabat-sahabat rasulullah s.a.w (jangan lupa selawat ye) yang menangis bila tibanya syawal dan berakhirnya ramadhan. ini sebab aku rasa masa ramadhan la aku tenang sangat buat ibadah, rasa lebih sabar, rasa intim dengan tuhan.

dan dengan itu,
aku berharap semoga ramadhan kali ini lebih bermakna, agar aku jadi manusia yang lebih sabar, kurang marah, stabil emosi dan fikiran dan juga semoga lebih taat kepada Allah dan ibubapa. amin.

semoga kita semua dapat keberkatan di bulan ramadhan ya !


j'aime la ramadhan. :)

No comments:

Post a Comment