Friday, February 10, 2012

10.02.12

Assalamualaikum semua ... ! :)

okay hari ni aku rasa macam nak kongsi sikit pasal diri aku. jujur aku memang pernah jengah dunia gelap. dunia yang walaupun siang tapi gelap jugak. macam mana jadi macam tu? entah.

nak dijadikan cerita, sejak akhir - akhir ni aku mungkin, mungkin-lah disuntik oleh Yang Maha Esa supaya kembali sujud pada dia. cewah. okay serius balik. dulu nak kata solat lima waktu, aku boleh kira dengan dua jari je, dua maksud subuh dan maghrib. yang empat rakaat memang tinggal. so sekarang ada ubah sikit, sikit la. ehe. main - main kau eh, kat kubur nanti siapa nak jawab? mak nak jawab? ayah nak jawab?

bila aku solat penuh je mak aku mesti ayat "bagus anak mak, alhamdulilah, syukur", yang kawan aku si badigol ni pulak bila aku puasa ganti je, dia ayat "alhamdulilah, bagus la kau hari ni". aha nampak tak? nampak macam aku ni memang jarang buat apa yang disuruh, selalu buat apa yang dilarang. acane tu?

kadang-kadang aku sedar mak aku keep on babbling pasal hubungan aku dengan tuhan. dari sudut luaran, aku memang boh-layan tapi dari sudut dalaman, serius aku sedut dalam-dalam apa yang mak aku bebel a.k.a nasihat tu. serius mak, anak mak tahu apa dia buat, salah track tu normal. ehe


menyesal? tak pernah. dah buat salah, itu satu didikan luar kelas yang aku dapat. serius. semua tu mematangkan aku. aku bukan galakkan buat dosa tapi dari pengalaman kat dunia gelap itu-lah sarjana terbaik dalam hidup aku.

No comments:

Post a Comment