Wednesday, February 15, 2012

Assalamualaikum semua ... ! :)

kali terakhir jumpa, aku buat segalanya nampak indah, dia hairan tiada api kemarahan seperti biasa, tiada rajuk / cemburu seperti biasa. aku lagak seperti kekasih yang sangat memahami. dia kata dia seronok hari tu. dia kata dia tak pernah nampak aku selembut pada hari tu. dia cakap dia tak pernah dapat tengok aku senyum macam hari tu.

aku serah semua memori pada kau. gambar(s). surat(s). kad(s). baju. semuanya yang berkaitan tentang kita. kau tanya kenapa dah tak nak simpan? aku bagi alasan, biar-lah kau simpan pulak kali ni. ah. serva salah aku lihat muka kau hari tu. aku cuba kawal emosi macam aku kuat. macam.

kau dah hantar aku. kau sampai rumah. baru-lah aku lafazkan kata putus. kau diam lama. lama sangat dan dengar suara kau lain. lain sangat. kau pujuk-pujuk ego aku. kau rayu-rayu. haih.

alhamdulillah. dengan apa aku buat pada hari tu. hari ni aku nampak kau dah jumpa semangat baru. itu yang aku nak sebenarnya. lelaki tak pernah kenal erti kalah. seronok aku dengar kau berjuang untuk hidup kau. alhamdulillah. kau faham apa maksud perpisahan itu. alhamdulillah. semoga kejayaan dan kegembiraan tetap setia dengan kau.




 tak semestinya orang yang kau selesa bila bersama, itu-lah yang ditakdirkan untuk kau.

selesa je tak cukupuntuk hidup bersama.

dari susut-gemuk-susut-gemuk

kau tetap setia.

nak menantikan bulan april ni, jujur aku tak sanggup

tapi

seperti biasa

aku ego.

ah! sudah lah. hati aku mahal. 

enam tahun kau jejak pun belum lagi dapat yakinkan aku.

kalau dah jumpa jodoh, jangan bagitau aku ! 






 

No comments:

Post a Comment