Friday, April 13, 2012

mouth jars

Assalamualaikum semua ... ! :)

jujur ikhlas berkata. i will not share directly about my private life to others. contohnya ya, aku tak gemar nyatakan terang-terang apa status hubungan aku sekarang. ehe dengan member ke family ke sama je. cara aku akan berdolak-dalih tentang itu. aku post macam bergaduh hakikat-nya kamceng oh! post happy-happy hakikat-nya hi-hi-bye-bye sudah! post lesbian sedangkan aku anti lesbian oh! tentang apa jadi antara aku dengan team mate ke? dengan bestfriends ke? eh ada ke? dengan housemate/roomate ke? ehe semua tu aku berdolak-dalih. *macam best guna perkataan berdolak-dalih. (:

sengaja. tu je boleh cakap.

pernah satu ketika aku nasihatkan sorang member takpun dua, oh mungkin tiga atau empat. tak kisah lah janji aku pernah nasihat. aku bilang jangan mudah kongsi suka duka kita dengan orang lain. kenapa? entah. ehe

bukan apa, aku andaikan ada tiga orang dengan tiga kemungkinan. satu: orang yang suka kita bahagia dan berdoa kita akan terus bahagia. dua: orang yang tak suka kita bahagia dan tak berhenti untuk buat kita merana dan bersorak riang bila kita jatuh. tiga: orang yang dengar dan tiada perasaan-ibarat cakap dengan dinding lah.

kalau kau luahkan atau kongsi problems atau apa-apa cerita hidup kau dengan minah/mamat satu atau tiga, itu TAKPE! itu apa? itu TAKPE!

tapi jangan minah/mamat yang dua, jawab-nya. FINISH LAH YOU!

kalau dah terkena, halalkan jela. ehe

No comments:

Post a Comment